ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ 383

ΒΕΛΓΙΚΟ ΔΙΚΑΝΝΟ

Κυριε Νικητα γεια σας
εχω ενα δικανο απο τον πεθερο μου
παρακαλω θα ηθελα να μαθω τι μαρκα ειναι και τι αξια εχει
ευχαριστω για τον χρονο σας
Υ.Γ.
Προσπαθησα να σας στειλω τις εικονες με την φορμα επικοινωνιας
αλλα δεν τα καταφερα γι’αυτο σας στελνω αυτο το μειλ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το δίκαννο σας είναι βελγικό, όπως φαίνεται από τις σφραγίδες δοκιμής της Τράπεζας Δοκιμών της Λιέγης. Εχει δοκιμαστεί για φύσίγγια άκαπνης πυρίτιδας και έχει βάρος καννών 1425 γραμμάρια.

Η κατάσταση του δείχνει ότι έχει υποστεί σκληρή χρήση και ελλιπή συντήρηση. αυτή η κατ΄σταση δυστυχώς του μειώνει την αξία στα 200 περίπου ευρώ. Αν ήταν σε καλή κατάσταση η αξία του θα ήταν υπερδιπλάσια.

ΠΙΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗ 1370 ΚΑΙ 1320

Γεια σου και χαρά σου Νικήτα!

Πολύ πρόσφατα απέκτησα ένα ορθόκαννο Browning, το μοντέλο Cynergy Hunter Light. Συνοδευόταν από την καρτέλα της Τράπεζας Δοκιμών του Βελγίου, η οποία πιστοποιούσε δοκιμή στα 1320 bar.

Ωστόσο, γνωρίζω πολύ καλά πως πολλά άλλα λειόκαννα όπλα δοκιμάζονται στα 1370 bar. Προς τι λοιπόν, αυτή η πολύ μικρή διαφορά των 50 bar…; Υποδηλώνει κάτι μήπως…;

Το δικό μου (76άρες, magnum θαλάμες & δοκιμή στα 1320 bar) δύναται να ρίξει άφοβα φυσίγγια με ένδειξη «max 1050 bar»…;

A, και επί τη ευκαιρία, κάτι ακόμη σε παρακαλώ πολύ Νικήτα: η ίδια καρτέλα πιστοποίησης ελέγχου και δοκιμής από τη Τράπεζα Δοκιμών του Βελγίου για το συγκεκριμένο μου ανωτέρω όπλο, ενώ αναγράφει ολόσωστα τον σειριακό αριθμό του όπλου μου αυτού, εντούτοις, αναγράφει λάθος μήκος καννών: 711mm, αντί για 67cm που είναι στην πραγματικότητα οι κάννες του…!

Επίσης, η ίδια καρτέλα, αναγράφει ορθώς τη διάμετρο και των δύο αυλών των καννών (18,7mm), και αναγράφει και το βάρος των καννών (1.470g), το οποίο υποθέτω πως είναι το σωστό, πραγματικό βάρος για τις 66άρες κάννες του…

Το λάθος, λοιπόν, στην καρτέλα πιστοποίησης ως προς το αναγραφόμενο μήκος καννών (711mm, αντί για 67cm που είναι το πραγματικό), εναπόκειται οφείλεται σε κλασικό, τυπογραφικό λάθος εκ παραδρομής…; Δικαιολογείται τέτοιο λάθος σε επίσημο certification έντυπο για επώνυμο όπλο…;

Σ’ ευχαριστώ πάρα πολύ Νικήτα! Να ‘σαι πάντα καλά…!

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Οταν η CIP άλλαξε μέθοδο καταγραφής πιέσεων και από τα crusher πήγε σε πιεζοηλεκτρικό σύστημα, η δημοσιευμένη πίεση δοκιμής για μάγκνουμ όπλα ήταν 1370 bar.

Στην πορεία αυτό άλλαξε. Δεν έτυχε να δω καμία σχετική αναφορά στις ιστοσελίδες της CIP για αυτή την αλλαγή. Ισως να υπήρχε και δεν την είδα, ίσως να κρίθηκε αμελητέο θέμα.

Η διαφορά των 50 bar στην στιγμή της δοκιμής είναι όντως αμελητέο θέμα, καθώς η διαφορά από ένα φυσίγγι δοκιμής στο άλλο μπορεί κάλλιστα να είναι 50 bar.

Το πιο σοβαρό θέμα είναι η λανθασμένη καταγραφή του μήκους κάννης στο πιστοποιητικό της δοκιμής. Αυτό το πιστοποιητικό θα το κοιτάξει κάποιος μελλοντικός αγοραστής και δικαιολογημένα θα νομίζει ότι το όπλο είναι «πειραγμένο».

Προτείνω μια ευγενική επιστολή, μαζί με φωτογραφίες του όπλου και φωτοτυπία του πιστοποιητικού να σταλούν στην Τράπεζα του Βελγίου. Οφείλουν να δώσουν μια απάντηση για την αναντιστοιχία ώστε να υπάρχει κάτι που θα την εξηγεί σε έναν μελλοντικό αγοραστή.